Daugiabučių renovacija graži tik projektuose: skundų lavina realybėje

Renovacija, apie kurios naudą nuolat kalba valdininkai, ne visiems kelia pačias geriausias emocijas. Štai Vilniuje, Žirmūnų g. 86 name, ne visi gyventojai džiaugiasi jų daugiabutyje vykstančiais procesais. Esą statybininkai koreguoja darbų planus, atsižvelgdami į savo poreikius ir nesilaikydami nei investicinio plano, nei techninio projekto. Darbus atliekanti bendrovė ką nors komentuoti atsisako.

Dvylikos aukštų daugiabutis Žirmūnų g. 86 jau po mėnesio turėtų būti visiškai renovuotas. Preliminariai buvo suskaičiuota, kad visų darbų sąmata sieks beveik 3 mln. Lt (per 868 tūkst. eurų), o trijų kambarių buto šeimininkai vidutiniškai kas mėnesį privalės mokėti apie 130 Lt (37,6 euro). Ir taip 20 metų. Suma nėra itin didelė tik todėl, kad namas gavo 40 proc. kompensaciją renovacijai.

Ne tas tinkas

Tačiau bent jau kai kurie namo gyventojai nepatenkinti darbų kokybe. Kaip 15min.lt žurnalistei pasakojo čia gyvenantis Vladimiras, viskas vyksta ne visai taip, kaip buvo numatyta investiciniame projekte ir už ką gyventojai įsipareigojo susimokėti.

„Pirma problema, kuri daugiausia kainuos, yra fasado šiltinimas ir atnaujinimas. Renovuojant fasadą naudojamas visai kitas tinkas, investiciniame projekte buvo numatytas savaime nusiplaunantis tinkas, o jie naudoja paprastą, vos ne pigiausią silikoninį tinką. Kainų skirtumas – beveik keturi kartai“, – vieną iš nepasitenkinimo priežasčių įvardijo Vladimiras.

Gyventojo teigimu, statybininkai savo pasirinkimą irgi aiškina kainų skirtumu, esą tai ir yra priežastis, kodėl naudotas kitoks tinkas.

„Dar yra problemų su elektros instaliacijos darbais. Buvo numatyta investiciniame projekte, pagal kurį mes mokėsime, kad tokių darbų bus padaryta už 60 tūkst. Lt (17,37 tūkst. eurų), bet skelbiant konkursą jau buvo nurodoma vos 14 tūkst. Lt (4 tūkst. eurų) suma. Todėl rangovas atsisako daryti tuos darbus, siūlo vos ne vien lemputes pakeisti visame name“, – dėl nekeičiamos elektros instaliacijos piktinosi Vladimiras.

Atpigimo nesitiki

Gyventojai liko nusivylę ir sprendimu keisti ne visų balkonų rėmus, esą statybininkai patikrino ir nusprendė, kad dalis jų dar yra geros būklės, tad keisti jų nebūtina. Žadėta statyti ir naujas duris į bendro naudojimo balkonus bei koridoriuose, tačiau galų gale apsispręsta keisti tik dalį durų prie liftų.

Visi šie darbai turėtų projektą bent šiek tiek atpiginti, tačiau gyventojai tuo netiki.

Dalis gyventojų pretenzijų, išsakytų renovacijos techninę priežiūrą vykdančiai bendrovei, buvo išgirsta. Kaip pasakoja Vladimiras, statybininkams teko nulupti putplastį, kuris buvo priklijuotas tiesiai ant plytų, nors pirmiausia reikėjo pašalinti ištrupėjusias plytas, užtinkuoti, tik tada šiltinti putplasčiu.

Gyventojai nepatenkinti ir montuojamais radiatorių ventiliais, esą jie pigūs ir nepatvarūs, stipriau pasukus galima ir nulaužti, o tuomet butas bus šildomas maksimaliai – iki 28 laipsnių, nors pagal reikalavimus maksimali temperatūra turėtų būti žemesnė. Todėl, Vladimiro teigimu, dalis gyventojų net neįsileidžia statybininkų tuos įrengimus sumontuoti.

Statybininkai – nekalbūs

Pagal techninį projektą buvo numatyta šiltinti ir nutinkuoti namo fasadą, sutvarkyti stogą, įrengti butuose automatinius radiatorių ventilius ir automatinius balansinius ventilius rūsyje. Be to, planuoti ir elektros instaliacijos darbai, bet neaišku, ar jie bus vykdomi. Taip pat turi būti sutvarkyta ventiliacijos sistema, rūsiuose izoliuoti šildymo sistemos vamzdžiai, pakeistos durys bendro naudojimo patalpose.

Darbų generalinė rangovė yra bendrovė „Magirnis“. Susisiekus su šios įmonės atstovais, administratorė pirmiausia pažadėjo perduoti klausimus atsakingam asmeniui, kuris perskambins ir apie viską informuos. Tačiau kitą dieną bendrovės atsakymas buvo paprastas – jokių komentarų nebus. Tad paklausti, ar tikrai tinkas pakeistas keturis kartus pigesniu, ar butuose ant radiatorių statomi nekokybiški ventiliai, o elektros instaliacijos niekas nekeis, paklausti neturėjome progos.

Skundų – po kelis per dieną

Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) Projektų įgyvendinimo skyriaus specialistas Lukas Žemaitis 15min.lt pasakojo, kad agentūra nuolat sulaukia gyventojų skundų, ypač, kai renovacija vyksta gana sparčiai.

„Būna skundų dėl statybinės pusės, kad kažkas ne taip daroma. Dažnai pasiskundžia, kad administratoriai mažai bendrauja, mažai suteikia informacijos. Patariame, kaip bendrauti, kad reikėtų kreiptis raštu ir pan.“, – apie pagrindines skundų priežastis sakė L.Žemaitis.

Gyventojus neramina ir tai, ar jie nepraras valstybinės paramos, nespėję darbų pabaigti iki spalio 1 dienos. Tačiau L.Žemaitis ramina – programa pratęsta, tad niekas paramos nepraras.

Paklaustas, ar skundai paprastai būna pagrįsti, BETA specialistas teigė, kad taip. Tik pasitaiko atvejų, kad darbų metu gyventojai niekur nesikiša, o pretenzijas pradeda reikšti juos pabaigus.

Skundų netrūksta, per dieną BETA specialistai jų sulaukia mažiausiai po kelis.

   

Facebook komentarai