Hibridiniai automobiliai: mūsų ateitis?

Šiuo metu nieko nestebina, jog neretai šeimoje rasime po du ar net tris automobilio vienetus. Taip pat turbūt ir nestebintų tokios prognozės, jog 2035 metais pasaulyje bus 3 bilijonai automobilių, mat kasmet jų pagamina daugiau nei 70 milijonų. Belieka tik susimąstyti: ką mes vairuosime po 20 metų? Ir kas nutiks su ekologija?

2011 metais Europos Komisija priėmė konkurencingos transporto sistemos kūrimo strategiją „Transportas 2050“, kurios vienas iš numatomų tikslų – skatinti naudoti ekologiškesnius automobilius ir švaresnius degalus, iki 2030 m. perpus sumažinti įprastais degalais varomų automobilių skaičių Europos miestuose. 

Laimei yra automobilis, kuris draugiškesnis gamtai nei kiti, ir padeda mažiau teršti orą. Tai šiuo metu vis populiarėjantys hibridiniai automobiliai, pavyzdžiui tokie kaip Honda CR-Z kurie naudoja vidaus degimo variklį ir elektros akumuliatorius, varančius elektrinius variklius. Šiuolaikiniai masinės gamybos hibridiniai elektriniai automobiliai prailgina baterijos įkrovimą panaudodami variklį, kuris suka generatorių. Taip įkraunama baterija arba energija tiesiogiai teikiama į elektros variklius, varančius automobilį. Ko gero labiausiai vairuotojus dominantis aspektas yra tai, jog šie modeliai ypač taupūs miesto gatvėse, kur reikia dažnai stoviniuoti, mat baterijos kraunasi automobiliui važiuojant.

Hibridiniuose automobiliuose vienu metu naudojamos dvi arba daugiau varomosios sistemos. Populiariausias yra benzininio ir vieno arba daugiau elektrinių variklių derinys. Tačiau vietoj benzininio gali būti sumontuotas ir dyzelinis ar kitais alternatyviais degalais varomas variklis. Elektrinis variklis įkraunamas kitų variklių pagalba arba panaudojant automobilio inercinių jėgų energiją, pvz., stabdymo metu. Hibridiniai automobiliai su tomis pačiomis degalų atsargomis nuvažiuoja didesnį atstumą, nei daugelis įprastų automobilių, taip pat ir jų į aplinką išskiriamų dujų emisija mažesnė.

Galimybė pakrauti hibridinį automobilį iš elektros tinklo, gerokai sumažina šių automobilių degalų sąnaudas, lyginant su įprastais hibridinės technologijos automobiliais. Nedidelius atstumus toks automobilis jau gali nuvažiuoti, varomas vien tik elektrinio variklio, o benzininis variklis panaudojamas, išsekus elektros energijos atsargoms.

Nors ir kaip ekonomiški bei ekologiški būtų šie automobiliai, tačiau kol kas jų kaina lietuviams dar sunkiai įkandama. Juos sau gali leisti tik apie 10% pirkėjų, kadangi net naudotų hibridinių automobilių kaina, prilygsta naujam, įprastais degalais varomam automobilio modeliui. 

Vis dėl to, jeigu manote, jog hibridinis automobilis galėtų pakeisti Jūsų dabartinį – pravartu peržiūrėti naujausių hibridinių automobilių pasiūlymus, kaip štai vienas iš naujos kartos Honda Jazz Hybrid. Jų forma bei dizainas niekuo nesiskiria nuo įprastinių automobilių – jie taip pat šiuolaikiški bei modernūs, ir svarbiausia – draugiški aplinkai.

   

Facebook komentarai