Kaip jumis manipuliuoja šių dienų prekybininkai?

Psichologija yra vienas iš lemiamų mažmeninio vartojimo veiksnių. „Visas prekybos centro interjeras iki kiekvieno jo milimetro yra suprojektuotas taip, kad pirkėjai į krepšelius dėtų daugiau prekių negu jiems reikia“, – rašo leidinys „La Voz de Galicia“.

Apšvietimas, muzika ir kvapai provokuoja tam tikrą elgesį. Jeigu prekybos salėje yra mažai pirkėjų, įjungiama lėta muzika, kad žmonės jaustųsi komfortiškai ir apsipirktų neskubėdami. Jeigu klientų per daug, juos ragina greitesne muzika. Be to, muzika skatina nerimą, dėl ko dauguma klientų nesąmoningai perka daugiau maisto nei jiems reikia.

Kai kurios parduotuvių zonos yra apšviestos geriau nei kitos. Tai leidžia nukreipti pirkėjų dėmesį į tam tikras prekes. Geriausiai perkamos yra tos prekės, kurios yra išdėstytos akių lygyje esančiose lentynose ir yra apšviestos taškiniais šviestuvais.

Šviesos diodai padeda prekėms „atsiskleisti geriausioje šviesoje“. Pavyzdžiui, melsva šviesa apšviesta žuvis atrodo šviežiau, o rausvai apšviesta mėsa atrodo skaniau.

„Frazės „Paskutinės dienos“ arba „Paskutinė partija“ skatina neapgalvotus pirkinius, kurie iš esmės žmonėms nereikalingi“, – sakoma straipsnyje. Pirkėjas baiminasi, kad sugaišęs laiką apmąstymams rizikuoja likti be prekės.

Taip pat kuo didesnis krepšelis ar vežimėlis parduotuvėje, tuo daugiau žmogus prisipirks, nes apytuštis krepšelis skatina nepasitenkinimo ir netikrumo jausmus. Tarp prekių lentynų gali prasilenkti tik keli vežimėliai. Taip sukuriamos „spūstys“, kad mėgindamas išvažiuoti pirkėjas pastebėtų prekes.

Pirmo būtinumo prekes prekybininkai dažniausiai sudeda tolimiausiuose kampuose, o ne tokias perkamas prekes ar prekes, kurias dažniausiai žmonės perka impulsyviai, sudeda prie įėjimo ar prie kasų.

„La Voz de Galicia“ taip pat rašo ir apie restoranų triukus: „klasikinė muzika skatina gerti daugiau vyno, o lėtas ritmas – užsisėdėti prie staliuko“. Kai kurie ekspertai taip pat teigia, kad raudonos staltiesės stimuliuoja apetitą.

Ekspertai taip pat pažymi, kad kai kurių parduotuvių vitrinose stovinčiuose manekenuose būna įmontuotos slaptos kameros, kurios fiksuoja, kaip ilgai žmonės apžiūri prekes, o taip pat iš jų veido išraiškų leidžia nuspręsti, ar prekės patinka. Iš to esą gamintojai žino, kas bus paklausu artimiausiais mėnesiais, o kokių prekių gamybą reikėtų nutraukti.

   

Facebook komentarai