Kaip kinai mulkino „Apple“ garantinio aptarnavimo tarnybą

Praėjusią savaitę skelbta apie tai, kad JAV bendrovei „Apple“ teko pripažinti pralaimėjimą byloje dėl atsisakymo atlikti garantinį „iPhone“ ir „iPad“ aptarnavimą kai iš tiesų tai turėjo padaryti – amerikiečiams tai kainavo 53 mln. JAV dolerių.

Skunde nurodoma, kad „Apple“ nevykdė antrosios ir trečiosios kartos „iPhone“ išmaniųjų telefonų, taip pat planšetinių kompiuterių „iPad“ garantinio remonto įsipareigojimų, aiškindama savo atsisakymą tuo, kad dėl gedimų kalti patys klientai.

Teismo sprendimu, vartotojai gaus po 200 JAV dolerių kompensacijas.

Panašūs sunkumai „Apple“ ištiko ir Kinijoje, kur vietos žiniasklaidos priemonės juos negailestingai vanojo už esą nesąžiningų garantinio aptarnavimo sąlygų taikymą.

Bet Kinijos garantinio aptarnavimo istorijoje būta ir įdomesnių detalių – šios Azijos valstybės „Apple“ techniniuose centruose išaiškėjo, kad jų aptarnavimo politika suteikė galimybę sukčiams padirbtas „Apple“ detales iškeisti į tikras ir tokiu būdu gaminti bei pardavinėti naujus įrenginius.

Kinijos Wenzhou mieste buvo suimti penki „Apple“ produktais prekiaujančios parduotuvės darbuotojai – jie „Apple“ perdavė 121 padirbtą „iPhone 4S“ BAND detalę teigdami, kad jas visas reikia pakeisti.

BAND yra pagrindinė „iPhone“ detalė, kuriose vertė Kinijoje yra apie 3000 juanių (apie 1300 litų).

Sukčiai, tokiu būdu padirbtas detales iškeitę į tikras bei surinkę visaverčius telefonus, įsigijus tik nugarėlę, akumuliatorių ir kelis kitus komponentus, naujus „iPhone 4S“ telefonus pardavinėjo su 1000 juanių (apie 425 litų) pelnu.

„Apple“ tokį sukčiavimo mechanizmą pastebėjo tik vėliau nei po mėnesio – po to buvo informuotas parduotuvės, iš kurios keliaudavo netikros detalės, savininkas bei pradėtas kriminalinis tyrimas. O balandžio 1 dieną policija suėmė pagrindinę parduotuvės inžinierę bei jos draugą, kurie vadovavo nusikalstamai organizacijai.

Ironiška tai, kad tyrimas buvo atliekamas tuo pačiu metu, kai „Apple“ Kinijos žiniasklaidoje buvo viešai vanojama už „neteisingą“ garantinio aptarnavimo politiką.

Pagrindinis kinų žiniasklaidoje įvardijamas kaltinimas buvo tas, jog „Apple“ sugedusius garantinius telefonus pakeisdavo naujais, tačiau jų nugarėles palikdavo senas – tokiu būdu buvo apeinami vietiniai įstatymai, reikalaujantys pradėti garantinio laikotarpio skaičiavimą nuo pradžių.

Už tokį nesąžiningą elgesį visų kinų „Apple“ svetainėje šiai šaliai viešame laiške atsiprašė bendrovės generalinis direktorius Timas Cookas, pažadėjęs pagerinti aptarnavimo sąlygas.

Bet numanant, kad šis išaiškintas sukčiavimo atvejis tėra ledkalnio viršūnė, panašu, kad Kinijoje technologijų gigantams visų pirma teks pasirūpinti ne savo reputacija, o apsauga nuo sukčių.

   

Facebook komentarai