Kaip kintamų vožtuvų technologija iš esmės pakeičia vidaus variklius: mažėja svoris ir žvėriškai išauga galingumas (Video)

Prieš porą mėnesių „Koenigsegg“ paskelbė apie drauge su kinų automobilių gamintoju „Qoros“ ruošiamą unikalų vidaus degimo variklį, kuris neturi paskirstymo velenų.

Pirmasis toks motoras buvo pristatytas Guangžou parodoje.

„FreeValve“ koncepcija iš tiesų turėtų būti laikoma pirmąją kintama vožtuvų valdymo sistema, nes tarp įsiurbimo ir išmetimo kanalų atidarymo bei uždarymo nėra jokio mechaninio ryšio.

Tai įgalina inžinieriams vožtuvų valdymą programuoti priklausomai nuo apkrovos. Sekdama važiavimo sąlygas sistema vėliau gali pati pasirinkti, kurią iš anksto paruoštą schemą reikia aktyvuoti.

Naujas idėjos įgyvendinimas

Technologijos autoriai pažymi, kad tai leidžia pasiekti maksimalią galią ir tuo pat metu sumažinti degalų sąnaudas bei išmetamųjų dujų emisiją.

Pati visiškai nepriklausomo vožtuvų valdymo idėja nėra nauja, tačiau dėl įvairių techninių problemų, įrangos išdėstymo ir didesnės kainos, nė vienam gamintojui nepavyko pritaikyti jos serijinėje gamyboje. Tuo metu kinų koncerno užnugarį turintys švedai sako, kad jiems tikrai pavyks.

Kitaip nei iki šiol buvę visiškai nepriklausomo valdymo sistemos, kuriose vožtuvai buvo aktyvuojami elektriniu-magnetiniu arba elektriniu-hidrauliniu, „FreeValve“ naudojama elektrinė-hidraulinė-pneumatinė pavara.

Didesnė galia ir mažesnės sąnaudos

Technologijos autoriai sako, kad kartu su pažangių jutiklių komplektu tai leidžia įveikti kitiems konstruktoriams iki šiol kilusius iššūkius.

Pritaikyta kiniškam 1,6 litro darbinio tūrio benzininiam varikliui ši įranga, „Koenigsegg“ inžinierių teigimu, leido 47 proc. padidinti galią ir 45 proc. – sukimo momentą. Todėl motoras dabar suteikia 230 AG galią ir 320 Nm sukimo momentą.

Skelbiama, kad taip pat 15 procentų pavyko sumažinti vidutines degalų sąnaudas. Be to, variklis tapo kompaktiškesnis ir atsikratė 20 kilogramų.

   

Facebook komentarai