Monopolistai, vienykitės!

Jūs neturite ką prarasti, išskyrus savo uždarbį

h3{text-transform:uppercase;border-width:2px 2px 2px 2px;border-style: solid; border-color:#fff; display:block; -webkit-border-radius:15px; -moz-border-radius:15px; -o-border-radius:15px; border-radius:15px; color:black; padding:0.5em 0.7em 0.7em 0.7em; text-align:center; background:#f5f5f5; font-size:1.5em; font-family: geneva,helvetica,arial,sans-serif;}

„Neprieštarauju konkurencijai,” tikina Peter Newman, Londono taksi vairuotojas. „Jei tik jie žaidžia pagal taisykles.” Keletas kitų taisyklių buvo patikrinta birželio 11 d., kai p. Newmanas drauge su tūkstančiais kitų juodųjųkebų vairuotojų, lėtai važiavo, protestuodami prieš Uber, išmaniųjų telefonų programėlę, kuria naudotojai gali išsikviesti privačius taksi. Nuolat kuo nors nepatenkinti taksi vairuotojai seniai skundėsi, kad licencijuoti minikebai smelkiasi į jų verslą. Dabar juos suerzino Londono transporto valdybos, atsakančios už miesto kelių priežiūrą, sprendimas leisti Uber teikti taksi paslaugas mieste. Bet ne taip, kaip įprasta, jų protestą remia ir daugelis minikebų firmų.

Taksi vairuotojai prieštarauja, kad Uber vairuotojai naudoja savo mobiliuosius telefonus tarifo skaičiavimui; tokios programėlės primena taksometrus, niurna jie. Savo ruožtu, minikebų vairuotojai sako, kad Uber tik iš dalies veikia kaip minikebų firma. „Visas tas reikalas smirdi,” sako Steve'as Wrightas iš Licencijuotų privačių automobilių nuomos asociacijos, atstovaujančios minikebų vairuotojus. „Negalime pusiau priimti pusiau licencijuotų žmonių, nemokančių jokio mokesčio”. Uber renka užmokestį per Olandijos kompaniją, pažymi jis. Jos klientai, kviesdami automobilį, neturi nurodyti kelionės tikslo jį pasako vairuotojui įsėdę į mašiną. Toks būdas taupo laiką ir yra lankstesnis. Be to, jis prieštarauja taisyklėms, tvirtina minikebų firmos.

Kitaip, nei Berlyne, kur taksi vairuotojai taip pat protestuoja prieš Uber, Londone yra daug profesionalių minikebų vairuotojų. Nuo 2004-ųjų jų reguliavimas sugriežtėjo. Tikrinama vairuotojų sveikata ir kriminalinė praeitis ir reguliariai tikrinami automobiliai, kurie privalo būti gana nauji. Kai kurios didelės kompanijos organizuoja ilgus treniravimo kursus. Jos klesti: nuo 2009 m. iki 2012 m. minikebų Londone pagausėjo 19 %, iki 67 000.

Bet dėl tokio reguliavimo – kurio dalis įtvirtinta dar iki atsirandant mobiliajai programėlei – minikebai tampa dar viena proteguojama veiklos sritimi. Užsiėmimo šia veikla barjerai tebėra daug žemesni, nei juodųjų kebų vairuotojams, kurie turi pademonstruoti Londono gatvių žinias. Tačiau barjerai kyla ir minikebai darosi nebe tokie žvitrūs, kaip anksčiau. Kol juodieji kebai stabdo eismą Londono centre iki vėžlio ropojimo, Uber teigia naujai užsirašiusių klientų pagausėjimą.

Kas yra Uber? Kaip tai veikia?

Uber yra internetinė minikebų paslauga, kurią galima pasiekti savo išmaniuoju telefonu.

Ji sujungia jus, keleivį, su patikrintu, privačiu vairuotoju, kuris gali jus paimti ir nuvežti, kur reikia.

Viskas prasidėjo 2009 metais San Franciske ir nuo tol paplito po pasaulį. Jungtinėje karalystėje kol kas veikia tik Mančesteryje ir Londone.

Bet netrukus gali atvykti ir į Bristolį.

Registruojantis programėle, reikia įvesti savo kredito kortelės numerį.

Naudodamiesi programėle, galite matyti, kas bus jūsų vairuotojas ir laukdami matyti, kur jis važiuoja.

Kai užsisakote taksi, jūsų vieta nustatoma telefone esančiu GPS įrenginiu. Pasirenkate, kokios mašinos jums reikia, pasitikrinate planuojamos kelionės kainą, ir pranešama, kiek laiko reikės laukti atvykstančios mašinos. Galite netgi matyti jo vietą žemėlapyje.

Matote vairuotojo fotografiją, vardą ir kontaktinį telefono numerį.

Atvykus į vietą, nereikės duoti grynųjų, nes kompanija turi jūsų kredito kortelės duomenis ir kitą dieną elektroniniu paštu gaunate detalią sąskaitą. Arbatpinigiai vairuotojui nėra įskaičiuojami.

Be to, galima pasidalinti kelionės kainą su draugais.

Ar tai saugu?

Vairuotojai patikrinami, taigi, turėtų būti saugu. Patariama laikytis tokių pačių atsargumo taisyklių, kaip ir bet kurio kito taksi atveju.

Kelionės pabaigoje galite įvertinti vairuotoją.

Tai iš ko Uber užsidirba?

Ji pasiima apie 20 procentų nuo vairuotojo uždirbtos sumos.

Kodėl ši programėlė tokia kontroversiška?

Dauguma minikebų kompanijų galutinę kainą pasako jums iš dar prieš kelionę, o Uber pateikia vertinimą.

Galutinę kainą lemia užtruktas laikas ir nuvažiuotas atstumas.

Londono kebų vairuotojai teigia, kad toks darbas prilygsta taksometro naudojimui, o pagal įstatymą Londone juos gali naudoti tik juodieji kebai.

Bet Londono Transporto valdyba, kuri turi šį įstatymą įgyvendinti, sako, kad Uber nedaro nieko nelegalaus.

   

Facebook komentarai